راه های اتصال امن و راحت به اینترنت فرودگاه

با پیشرفت تکنولوژی این روزها به هرجا بروید اینترنت وای فای به عنوان یکی از خدمات ارائه می شود. فرودگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دربسیاری از فرودگاه ها اینترنت به صورت رایگان عرضه میشود، اینترنت وای فای رایگان به عنوان یکی از سرویس های ویژه در اختیار مسافران قرار می گیرد

اما ممکن است بسیاری از افراد نگران امنیت اینترنت فرودگاه باشند و به همین دلیل به شبکه وای فای فرودگاه متصل نشوند. مسئله ای مهم که ذهن افراد را درگیر کرده است این است که اینترنت فرودگاهی امنیت لازم را دارد یا نه؟ چطور می توان به صورت امن و مطمئن از اینترنت استفاده کرد و نگران به سرقت رفتن اطلاعات شخصی نبود؟

در این دوره ی وابستگی به تکنولوژی، اتصال به اینترنت و استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت و لپتاپ دیگر جنبه لوکس و تجملاتی ندارد و به یکی از ملزومات زندگی مدرن تبدیل شده است. خیلی از ماها بدون اتصال به اینترنت بسیاری از کارها را نمی توانیم انجام دهیم و بسیاری از مشاغل حتی به این شبکه وابسته هستند. با استفاده از اینترنتی که فرودگاه، رایگان در اختیار افراد میگذارد در سفر نیز امکان دسترسی به اینترنت بسیار سودمند خواهد بود و با کمک اینترنت می توانید با خیال راحت و با کیفیت بهتر سفر کنید. اگر فرودگاه مقصدتان اینترنت وای فای داشته باشد می توانید به خانواده و عزیزانتان موقعیتتان را خبر دهید، نقشه آنلاین یا آفلاین شهر مقصد را دانلود کنید و برای حمل ونقل سریع حتی درخواست تاکسی بدهید. امنیت این شبکه و احتمال به خطر افتادن هویت و اطلاعات شخصی یکی از دغدغه های مسافران در فرودگاه است. با رعایت نکات امنیتی زیر می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از اینترنت امن فرودگاه استفاده کنید.

ایجاد شبکه وای فای تقلبی نیاز به تجهیزات و مهارت خاصی ندارد و ممکن است افراد سودجو برای به سرقت بردن اطلاعات شخصی مسافران چنین کاری انجام بدهند. زمانی که برای استفاده از اینترنت لازم است نام شبکه را جستجو میکنید و بعد با وارد کردن رمز به اینترنت متصل میشوید. بسیاری از فرودگاه ها نام شبکه اینترنت خود را در مکان های عمومی و نقاط دید مسافران مثل دیوار، ستون یا مانیتورها و درب های ورود و خروج نمایش می دهند تا همه مسافران بتوانند آن را ببینند. اما وقتی شبکه های وای فای را جستجو می کنید قبل از اینکه به نام شبکه فرودگاه متصل شوید نام آن را به طور کامل با دقت بخوانید و با نامی که در فرودگاه ارائه شده مطابقت بدهید. اگر در نام شبکه عدد و حروف زیادی وجود دارد تمام آن ها را چک کنید تا اطمینان حاصل نمایید به شبکه اینترنت وای فای فرودگاه متصل شدید!

برای حاصل کردن اطمینان از نام شبکه به نکات زیر توجه کنید:

برای وارد کردن پسوورد وای فای حتما باید به طرز نوشتن رمز با حروف بزرگ یا کوچک یا اعداد و ارقام بینشان و علائم و کاراکترهای خاص توجه کنید یکی دیگر از راه های تشخیص شبکه اصلی، صفحه ای به نام Opt-In است. وقتی به شبکه متصل می شوید معمولا این صفحه نمایش داده می شود که از شما می خواهد آدرس ایمیلتان را وارد و قوانین استفاده را تایید کنید. اکثر شبکه های اینترنت فرودگاه ها، هتل ها و رستوران ها قبل از اتصال به اینترنت چنین صفحه ای را به کاربران نمایش می دهند. حتما ایمیل خود را وارد کرده و به راحتی از اینترنت استفاده کنید این خود نشان میدهد که شما به شبکه اصلی و امن وصل شدید. اگر بدون مشاهده این صفحه توانستید به راحتی به اینترنت متصل شوید این احتمال وجود دارد که به شبکه تقلبی وصل شده باشید.

دسترسی به اینترنت وای فای سالن استراحت

سالن های استراحت فرودگاه هاتجهیزات و امکانات ویژه ای را در اختیار مسافران قرار میدهد که یکی از این خدمات، امکان دسترسی به اینترنت وای فای است. استفاده از این سالن ها برای مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس رایگان است، اما مسافران اکونومی برای ورود به این سالن ها باید هزینه ورودی پرداخت کنند. در هر صورت اگر امکانش را دارید از اینترنت این سالن ها استفاده کنید، زیرا با امنیت بسیار بالاتری میتوانید از اینترنت استفاده کنید. به این دلیل که تعداد افراد کمتری به این شبکه متصل می شوند احتمال سودجویی و سرقت اطلاعات کاربران کمتر خواهد بود.فقط از سایت هایی با آدرس HTTPS بازدید کنید

بیشتر مرورگرها موقع باز شدن وبسایت مشکوک به شما هشدار می دهند در چنین وضغیتی دو راه دارید: یا با کلیک روی دکمه مخصوص ادامه دهید یا روی Back to Safety کلیلک کنید و دوباره به صفحه قبل برگردید.در حال حاضر سایت های زیادی به دلیل امنیت بالاتر و بازدهی بهتر از آدرس http:// به htpps:// تغییر وضعیت داده اند که حرف S به معنای امن بودن آن آدرس است.

باید بدانیم که ورود به یک سایت امن لزوما به این معنا نیست که در مقابل هک شدن مصون است. اما به هرحال احتمال سرقت اطلاعات را کاهش می دهد و با خیال راحت تری می توانید از این وبسایت ها استفاده کنید.در کل برای امنیت بیشتر هنگام اتصال از اینترنت بهتر است از VPN استفاده کنید.

حتی اگر با وارد کردن پسورد به اینترنت فرودگاه، هتل یا رستوران متصل شده اید باز هم بهتر است نکات امنیتی را رعایت کنید. یکی از این کارها استفاده از VPN است. با استفاده از وی پی ان یا شبکه خصوصی مجازی، تمام داده ها رمزگذاری می شود و سرقت اطلاعات را دشوارترو کمتر می کند. این که حتما از آدرس htttps استفاده کنید نکته بسیار خوبی است و بهتر است همیشه رعایتش کنید. اما استفاده از وی پی ان امنیت اینترنت وای فای فرودگاه ها را به مراتب بالاتر می برد.

طراحی سایت آژانس مسافرتی و رزرواسیون آنلاین توسط بیسیس فلای

Copyright © 2015 keyvanparvaz.com All Rights Reserved